Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoord op veelgestelde vragen over de dienstverlening van SUEZ.

Overige vragen

Door een bestelling te plaatsen wordt automatisch een account voor u aangemaakt voor Mijn SUEZ. U hebt binnen uw persoonlijke account toegang tot uw gegevens, uitstaande plaatsingen, ledigingskalender en facturen.
Op de internetdiensten en websites van SUEZ Recycling & Recovery Netherlands B.V. (hierna 'SUEZ' of ‘wij') zijn de Algemene voorwaarden van SUEZ van toepassing. Door de internetdiensten en websites te gebruiken, wordt u (‘de gebruiker' of ‘de bezoeker') geacht deze te accepteren.

Klik op Algemene voorwaarden om deze te openen. 

Klik daarvoor op Privacybeleid.
Dat kan via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier.

Vragen over onze afvalpakketten

Nee. Zand en grond moeten apart worden afgevoerd in een container voor grond.
Ja! SUEZ heeft containers van 4 m3, 6 m3 en 10 m3. Voor de container van 10 m3 heeft u de keuze tussen een open of gesloten container. U kunt ook (aanvullend) een BigBag (1 m3) of een BiggerBag (3 m3) huren.
Als u op werkdagen voor 16.00 uur een container bestelt en betaalt, leveren wij deze de eerstvolgende werkdag. U kunt ook een andere afleverdatum aangeven. De container leveren we op werkdagen tussen 07.00 en 18.00 uur.

Vragen over onze rolcontainers en dienstverlening

Rolcontainers worden op werkdagen tussen 07:00 en 18:00 geledigd.
U kunt afhankelijk van de afvalsoort kiezen tussen de volgende ledigingsfrequenties: 1x per 4 weken, 1x per 2 weken, 1x per week en 2x per week.
Nee, u dient uw huidige contract bij de andere dienstverlener zelf te beëindigen. Tip: kies tijdens uw bestelling de einddatum van uw huidige contract als startdatum voor de dienstverlening van SUEZ.
Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via de telefoon (0900-8444) of de live-chat op deze website. Onze medewerkers helpen u graag bij het maken van de juiste keuze!
Ja, dat kan. Neemt u dan contact op met onze medewerkers via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier. Zij helpen u graag verder!
Ja, dat kan, de ledigingsfrequentie kunt u maandelijks aanpassen. U kunt dit zelf doen door in te loggen in Mijn SUEZ. Uiteraard kunt u hiervoor ook contact met ons opnemen via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier. Er zijn geen administratiekosten verbonden aan het aanpassen van de ledigingsfrequentie.
Ja, dat kan, de ledigingsfrequentie kunt u maandelijks aanpassen. U kunt dit zelf doen door in te loggen in Mijn SUEZ. Er zijn geen administratiekosten verbonden aan het aanpassen van de ledigingsfrequentie.
Ja, een extra lediging kan worden aangevraagd Via Mijn SUEZ of via de telefoon (0900-8444). Aan een extra lediging zijn kosten verbonden. De actuele prijzen hiervan kunt u zien in uw Mijn SUEZ omgeving. Wanneer u een extra lediging aanvraagt komen wij de container éénmalig (extra) ledigen. Wilt u structureel extra ledigingen aanvragen? Wijzig dan uw ledigingsfrequentie.
Uw contract heeft een minimale looptijd van 12 maanden. Na 12 maanden loopt het contract door en is dit maandelijks opzegbaar. Wanneer u het contract opzegt wordt er € 49,00 (ex. btw) in rekening gebracht voor het afvoeren en schoonmaken van de rolcontainer(s).
Plaats de rolcontainer aan de openbare weg, zodat deze goed zichtbaar en vrij toegankelijk is voor de chauffeur.
Binnen 8 werkdagen na uw bestelling. Binnen 2 werkdagen ontvangt u een e-mail met de exacte plaatsingsdatum.
Uw contract heeft een minimale looptijd van 12 maanden. Na 12 maanden loopt uw contract door en is dit maandelijks opzegbaar.
120 liter rolcontainer: lengte 73 cm, breedte 55 cm, hoogte 93 cm.
240 liter rolcontainer: lengte 73 cm, breedte 58 cm, hoogte 107 cm.
360 liter rolcontainer: lengte 88 cm, breedte 58 cm, hoogte 111 cm.
660 liter rolcontainer: lengte 136 cm, breedte 77 cm, hoogte 108 cm.
770 liter rolcontainer: lengte 138 cm, breedte 78 cm, hoogte 138 cm.
1000 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 92 cm, hoogte 122 cm.
1100 liter rolcontainer: lengte 137 cm, breedte 107 cm, hoogte 136 cm.
1300 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 112 cm, hoogte 112 cm.
1600 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 112 cm, hoogte 138 cm.
1700 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 113 cm, hoogte 140 cm.
2500 liter rolcontainer: lengte 225 cm, breedte 133 cm, hoogte 168 cm.
1700 liter gaaskooi: lengte 167 cm, breedte 77 cm, hoogte 167 cm.
2400 liter gaaskooi: lengte 167 cm, breedte 106 cm, hoogte 165 cm.
De maten van de rolcontainers zijn verschillend per afvalsoort en vindt u in terug in de afvalstromenpagina’s op onze webshop.
U als klant draagt de verantwoordelijkheid voor de rolcontainers tijdens de contractperiode. In het geval van schade aan de containers, zullen de kosten voor herstel of vervanging daarom aan u doorberekend worden.
Standaard worden onze rolcontainers geleverd zonder slot. Als u een rolcontainer inclusief slot wilt dan kunt u daarvoor contact opnemen met onze medewerkers via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier.
De betaling verloopt via automatische incasso. U ontvangt iedere maand per e-mail een factuur (pdf-formaat). Een overzicht van uw facturen vindt u in Mijn SUEZ.
Klant worden bij SUEZ gaat heel eenvoudig. Met een gepast advies helpen we u graag een keuze te maken welke dienstverlening het beste bij u en uw bedrijf past. Weet u al precies wat u nodig heeft? Selecteert u dan zelf uw afvalstromen, containermaten en ledigingsfrequenties.
De 1000, 1300, 1600 en 2500 liter rolcontainers en de gaaskooicontainers zijn van metaal. De overige rolcontainers zijn van kunststof.
Nee, de SUEZ-rolcontainers zijn enkel voor de zakelijke markt. Om klant te worden moet u namelijk beschikken over een Kamer van Koophandel-nummer. Voor particulieren leveren wij andere diensten zoals kluscontainers en Big Bags. Deze containers vindt u ook in onze webshop.
Ja, we plaatsen en legen rolcontainers door heel Nederland, met uitzondering van de eilanden.
Die vindt u op de pagina over glasafval.
Die vindt u op de pagina over papier en karton.
Die vindt u op de pagina over organisch afval/swill.
Die vindt u op de pagina over vertrouwelijk papier.
Die vindt u op de pagina over bedrijfsafval.
Nee, de rolcontainers worden kosteloos geplaatst.

Vragen over onze afzetcontainers en dienstverlening

U kunt gemakkelijk, gratis en veilig betalen met iDEAL. Meer informatie over iDEAL vindt u op www.ideal.nl.
Voor een afsluitbare container heeft u 2 hangsloten nodig van 4x3 cm.
Nee, helaas bieden wij deze producten niet aan.
Nee, wij leveren niet op zaterdag. Wij adviseren u om de container op vrijdag te laten leveren, zodat u zaterdagochtend direct aan de slag kunt.
In uw schoonpuin-container is een lichte verontreiniging van maximaal 10% toegestaan. Dit betreft enkel zand/gruis dat aan het puin kleeft, of zeer kleine hoeveelheden die hiervan losgekomen zijn. Enkel zand, grond en / of tuinaarde aanbieden in deze container is niet toegestaan.
De container mag maximaal 20 cm boven de rand van de container worden beladen. Let er hierbij op dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. Als de container onvoldoende veilig is geladen, laten wij de container in verband met de verkeersveiligheid staan. In dit geval brengen we € 50,00 extra transportkosten in rekening.
Bij het aanbieden van asbest en/of asbestgelijkend materiaal wordt de gehele containerinhoud verwerkt als zijnde asbest. Dit in verband met kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval. Kosten voor het verwerken van asbest zijn zeer hoog. Neem voordat u uw afval aanbiedt in de container altijd contact met ons op, wanneer u het vermoeden heeft dat het om asbest en/of asbestgelijkend materiaal gaat. Golfplaten zijn in geen van de containers toegestaan in verband met de hoge kans op asbestverontreiniging.
Wij adviseren u de bestelde container vol te maken en daarna een extra container of een Big Bag te bestellen.
Om boetes te voorkomen adviseren wij u om zo spoedig mogelijk het ophaalformulier in te vullen en daarbij te vermelden dat de container op last van gemeente c.q. politie opgehaald moet worden. Als de container enkel verplaatst moet worden brengen wij eenmalig € 50,00 transportkosten in rekening. Om het proces te bespoedigen adviseren wij u om dit ook via de live-chat van deze webshop of telefonisch aan ons door te geven. U bent zelf verantwoordelijk voor het regelen van een eventuele verplichte vergunning voor het plaatsen van een container.
Het verschilt per gemeente of er een vergunning nodig is voor het plaatsen van een afvalcontainer, dit dient u zelf na te vragen bij de gemeente waar u de container wilt plaatsen.
Dat doet u in een aantal stappen:
1) Afhankelijk van welke afvalstroom er vrijkomt, bekijkt u eerst welke container u nodig heeft.
2) Klik op het icoon achter de gewenste container en klik daarna in de winkelwagen op "Bestelling afronden".
3) Vul uw factuurgegevens en afleveradres in, en kies de gewenste leverdatum. Klik daarna op "Bestelling afrekenen".
4) Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvangt u een bevestigingsmail inclusief factuur.
5) Wanneer de afvalcontainer gevuld is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier in. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen.
Als uw container vol is, dan vult u het ophaalformulier in om de volle container af te laten voeren. De link naar het ophaalformulier vindt u in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen. Tevens vindt u het ophaalformulier in de webshop. Tijdens het invullen van het formulier heeft u de mogelijkheid zelf een ophaaldatum te kiezen. LET OP! De ophaaldatum is een indicatie: containers worden binnen 2 werkdagen van de door u opgegeven datum opgehaald tussen 07.00 en 18.00 uur. Na verzending van het ophaalformulier ontvangt u een bevestiging per e-mail. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Kijkt u dan even in de spam-map van uw e-mail.
Voor het plaatsen van een container moet u ongeveer 3 autoparkeerplaatsen vrijhouden (bij fileparkeren), voor 15 m3-containers zijn dit 6 autoparkeerplaatsen. Deze ruimte is nodig voor de vrachtwagen die achterwaarts de container moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in, voor 15 m3-containers zijn dat 2 parkeerplaatsen.
Ja, dat kan. Neemt u voordat u het ophaalformulier verstuurt contact op met onze klantenservice via telefoon (0900-8444), live-chat of het contactformulier, en vermeld daarbij het ordernummer en de afvalsoort die u wil laten afvoeren. Indien de afvalsoort die u wilt laten afvoeren duurder is dan de afvalsoort in uw initiële bestelling, zullen wij u het kostenverschil in rekening brengen. Let op! Als u de wijziging van afvalsoort niet van tevoren kenbaar maakt, mogen wij de container niet afvoeren. Dan klopt onze vervoersdocumentatie niet meer. In dit geval brengen we € 50,00 extra transportkosten in rekening.
Ja, u kunt uw leveringsdatum tot 48 uur voor de bestaande leveringsdatum nog veranderen. Neem hiervoor contact met ons op.
Doordat wij te maken hebben met planningen en verkeersdrukte kunnen wij helaas geen specifieke levertijd afgeven. Heeft u een specifieke voorkeur voor een tijd, zet u deze voorkeur en uw telefoonnummer dan in het opmerkingenveld van het bestelformulier. Onze planners zullen proberen hier rekening mee te houden. De dag van levering kunt u overigens wel aangeven. Uw container wordt tussen 7.00 en 18.00 uur geplaatst, u hoeft hierbij niet aanwezig te zijn indien u ervoor zorgt dat er voldoende ruimte is om de container te plaatsen (3 parkeerplaatsen, en 6 parkeerplaatsen bij een 15 m3-container). Tevens kunt u in het opmerkingenveld aanwijzingen geven voor de chauffeur.
Nee, u mag de container niet zelf verplaatsen. Wanneer de container wordt verplaatst naar een andere locatie bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren, bijvoorbeeld vanwege aanwezige ruimte, lantaarnpalen, kabels, riolering etc.
Nee. Zand en grond moeten apart worden afgevoerd in een container voor grond.
Nee, een koelkast of vriezer mag niet in uw container en wij mogen deze niet afvoeren. U kunt uw koelkast of vriezer afvoeren bij uw gemeentelijke milieudienst.
Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-8444, via de live-chat van deze webshop of via het contactformulier.
Wanneer u op werkdagen voor 16.00 uur de container heeft besteld en betaald, kan deze de volgende werkdag worden geleverd. U kunt echter ook een andere gewenste datum aangeven. De levering van de container vindt op werkdagen plaats tussen 07.00 en 18.00 uur. Indien u voorkeur heeft voor een specifieke tijd of plaats waar de container geplaatst dient te worden, verzoeken wij u dit bij de bestelling aan te geven in het opmerkingenveld. Onze planners zullen dan proberen om hier rekening mee te houden, maar wij kunnen plaatsing op het specifieke tijdstip niet garanderen.
Houd bij het kiezen van een plaatsingslocatie van de container rekening met het volgende: er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Bij plaatsing in een parkeervak langs een weg (fileparkeren) moet u minimaal 3 parkeervakken vrijhouden, en bij 15 m3-containers 6 parkeervakken.

De toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Let hierbij op bomen, lantaarnpalen etc.

Door het gewicht van de container en de vrachtwagen kan de onderliggende bestrating verzakken, houd hier rekening mee bij het kiezen van de plaatsingslocatie. Schade aan uw oprit, gazon en/of onderliggende kabels, buizen en leidingen worden namelijk niet door SUEZ vergoed.

Overleg tijdens plaatsing met de chauffeur. Bent u niet aanwezig tijdens plaatsing? Tijdens uw bestelling kunt u in het opmerkingenveld extra aanwijzingen voor de chauffeur doorgeven. Neem bij twijfel over de locatie contact met ons op.
Als onze chauffeur dit constateert bij het afvoeren, mogen we de container niet meenemen. Dan klopt onze transportdocumentatie niet meer. In dit geval brengen we € 50,00 extra transportkosten in rekening voor het afvoeren en komen wij op een later moment terug, na het wijzigen van de afvalsoort in uw bestelling of na verwijdering van het niet toegestane afval uit de container. Ook als het niet toegestane afval pas wordt ontdekt terwijl de container wordt geleegd bij de afvalverwerker, brengen we extra kosten in rekening. Dit bedrag is afhankelijk van het soort niet toegestane afval en de verwerkingskosten hiervan.
U als klant bent verantwoordelijk voor de geplaatste container. Indien er schade is ontstaan aan de container, komen de kosten voor reparatie of vervanging voor uw rekening. Daarnaast ben u verantwoordelijk voor het voldoen aan de geldende wet- en regelgeving bij het plaatsen van een container.
Ja, dat is mogelijk. De extra kosten na de huurperiode van 8 weken bedragen € 7,50 per week, inclusief btw.

Nee, voor het bestellen van een afzetcontainer (eenmalig) is geen account nodig wanneer u met iDEAL betaalt. 

Nee, dat hoeft niet. Als u niet aanwezig bent is het verstandig aanvullende plaatsingsinformatie te vermelden in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces in deze webshop. U dient telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als er zich onverhoopt toch problemen voordoen. Heeft u een opmerking over het afvoeren van de container? Geeft u dit dan door wanneer u het ophaalformulier invult. Voor het ophalen dient u ervoor te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat kan deze niet worden afgevoerd en brengen we € 50,00 extra transportkosten in rekening.